Narodowy Test Wiedzy o Walce z Rakiem

Fundacja Onkologiczna Alivia przygotowała Narodowy Test o Walce z Rakiem. Wiedza tak zdobyta ma ułatwić walkę z nowotworami.

fot. www.alivia.org.pl
Według danych Krajowego Rejestru Nowotworów każdy Polak choć raz w swoim życiu zetknie się
z rakiem bezpośrednio lub w otoczeniu najbliższych. Co więcej, problem ten będzie rósł. Dzięki testowi przygotowanemu przez Fundację Onkologiczną Alivia, dowiemy się m.in.: ile osób zachoruje na raka,
czy pracodawca ma możliwość zwolnić pracownika, u którego zdiagnozowano tę chorobę, czy istnieją wirusy wywołujące raka oraz ile innowacyjnych terapii onkologicznych najczęściej stosowanych w Europie jest dostępnych w Polsce bez ograniczeń.

Wiedza to bardzo ważne narzędzie do prowadzenia skutecznej walki z rakiem. Z jednej strony trzeba znać sposoby na zmniejszenie ryzyka zachorowania, z drugiej zaś pamiętać o regularnym wykonywaniu badań diagnostycznych. To one zwiększają szanse na wczesne rozpoznanie oraz rozpoczęcie leczenia, a czas w przypadku raka jest kluczowy. Aby wypowiedzieć rakowi wojnę, trzeba być na bieżąco ze światowymi aktualnościami w dziedzinie onkologii, wiedzieć gdzie i czym powinno się leczyć oraz do kogo zwrócić się o pomoc w celu pozyskania potrzebnych informacji i pieniędzy na bardzo drogie leczenie. Dlatego warto odpowiednio przygotować się do podjęcia walki z rakiem – sprawdzić stan swojej wiedzy i zacząć ją uzupełniać. Pomoże w tym Narodowy Test Wiedzy o Walce z Rakiem, czyli badanie wiedzy Polaków o profilaktyce, diagnostyce oraz leczeniu chorób nowotworowych. Test można rozwiązywać na stronie internetowej www.testoraku.pl.

Uruchomiliśmy Narodowy Test Wiedzy o Walce z Rakiem po to, by sprawdzić jaki jest stan podstawowej wiedzy na temat sytuacji onkologicznej w Polsce. Chcemy skłonić szeroką opinię publiczną do pogłębiania wiedzy na ten temat, bo niestety, może się ona w pewnym momencie okazać niezbędna. Kolejnym celem jest edukacja na temat chorób nowotworowych i uświadomienie, że w walce z rakiem ważne jest solidarne wsparcie okazywane pacjentom onkologicznym. Bowiem bez ludzi dobrej woli, chcących wesprzeć ich zarówno materialnie, ale i duchowo, trudno jest wygrać z rakiem – mówi Agata Polińska, Wiceprezes Fundacji Onkologicznej Alivia.

Test, został napisany prostym, zrozumiałym językiem tak, by każdy mógł go rozwiązać. Jest też dopracowany graficznie – na poszczególnych stronach znajduje się potwór będący metaforą raka. Każde pytanie zawiera też dodatkowy, edukacyjny komentarz, który pojawia się po udzieleniu odpowiedzi – w ten sposób można uzupełnić swoją wiedzę przy okazji rozwiązywania testu.  Pola do zaznaczania odpowiedzi są zaś zaprojektowane tak, by wywoływały uczucie celowania do raka i oddawania strzału.

Narodowy Test Wiedzy o Walce z Rakiem jest elementem kampanii „Wojna z rakiem” prowadzonej przez Fundację Onkologiczną Alivia. To w ramach tej kampanii powstał wyjątkowy spot, którego główną bohaterką jest uzbrojona pacjentka onkologiczna walcząca na polu bitwy z potworem – metaforą raka. Kampania pokazuje, że pacjenci onkologiczni, aby żyć, muszą być waleczni i na co dzień prowadzić prawdziwą wojnę, w której amunicją są wiedza i pieniądze na leczenie. Film został przygotowany przez Saatchi&Saatchi, Platige Image i studio produkcyjne Dobro.
Zobaczyć go można w mediach i kinach oraz w internecie pod linkiem: www.youtube.com/watch?v=pKnoavK9ctc.