FAKTY | jr | 31 grudnia 2016, 12:09

Rusza System Obsługi List Refundacyjnych

1 stycznia 2017 r. zostanie uruchomiony dziedzinowy system teleinformatyczny do obsługi procesu refundacji.
fot. archiwum

Niebawem wejdą w życie znowelizowane przepisy ustawy o refundacji – w zakresie dotyczącym listy leków refundowanych. W związku z tym 1 stycznia 2017 r. zostanie uruchomiony dziedzinowy system teleinformatyczny, który będzie służył do obsługi procesu refundacji.

Do czego służy SOLR

SOLR będzie gromadził i przetwarzał dane, które są niezbędne do wydania decyzji dotyczących objęcia refundacją leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych. Za pośrednictwem SOLR będzie można składać elektroniczne wnioski o:
•    objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu,
•    podwyższenie albo obniżenie ceny,
•    skrócenie okresu obowiązywania decyzji refundacyjnej.

Korzyści

SOLR usprawni proces przyjmowania wniosków. Dzięki temu ocena formalno-prawna dokumentacji będzie szybsza. Prostsza będzie także komunikacja wnioskodawcy z ministrem zdrowia oraz ze stronami opiniodawczo-doradczymi, które biorą udział w rozpatrywaniu wniosków refundacyjnych.

Okres przejściowy

W 2017 r. wnioskodawcy będą mogli składać wnioski zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej. Natomiast od 1 stycznia 2018 r. procedura refundacyjna będzie prowadzona tylko elektronicznie.
Aby skorzystać z systemu SOLR, należy założyć konto w systemie.

Więcej: mz.gov.pl





Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Rozumiem